Begin je dag samen met God

Ik ben echt geen ochtendmens en vind het best lastig om mijn bed uit te komen. Vaak hoorde ik van mensen in de kerk of van vrienden dat ze ‘s ochtends stille tijd hadden om te bidden en zo hun dag samen met God beginnen. Ik heb het redelijk vaak geprobeerd, maar merkte dat stil zijn in de ochtend niet echt mijn ding is. Daarom heb ik hier een paar persoonlijke tips om je ochtend te beginnen samen met God!

Muziek als sleutel

Stil zijn ‘s ochtends is voor mij meer een moment om in slaap te vallen. Daarom heb ik er voor gekozen om elke ochtend een paar nummers bewust te zingen. Dit doe ik meestal als ik onder de douche sta (ja ja, lekker zingen onder de douche!) en als ik mijn ontbijt klaar maak. Niet tijdens het eten, want dat is een beetje lastig! Ik heb een aantal nummers in een playlist staan die mij helpen om de Here God uit te nodigen in mijn leven. Je denkt misschien; waarom elke dag? Ik heb er bewust voor gekozen God te vragen om er bij te zijn, zodat ik ook op Hem gefocust blijf.

10.000 Reasons

Het lied 10.000 Reasons van Matt Redman is een van mijn favoriete nummers om te zingen in de ochtend. Het lied begint met het prijzen van Gods naam en het eerste vers nodigt ons uit om ons lied aan God te zingen.

The sun comes up, it’s a new day dawning

It’s time to sing your song again

Whatever may pass, and whatever lies before me

Let me be singing when the evening comes

Onze Vader

Wat ik ook regelmatig doe, is het bidden van het Onze Vader. Dit is het gebed dat Jezus zijn discipelen leerde om met God te communiceren. Als ik het bid, probeer ik bij elke zin stil te staan en te beseffen wat het betekent en om ook zo voor andere mensen te bidden. Het lied ‘Our Father’ van Bethel Music is het Onze Vader, maar dan op muziek!  Ook een mooi lied om de dag mee te beginnen.

Spotify Playlist

Op ons Huis van Belle Spotify account staat een nieuwe playlist ‘The Sun Comes Up’, met worship nummers om wakker mee te worden en God uit te nodigen in je dagelijkse leven. Ik wil je uitdagen om deze nummers eens goed door te lezen voordat je ze zingt, om zo bewust te zijn van Gods aanwezigheid. Want ook al is het een gewone school/weekend/whatever dag, Hij is er altijd bij!

Heb jij nog een goed nummer om aan de afspeellijst toe te voegen? Mail dan naar jorijn.huisvanbelle@gmail.com of reageer hieronder!

De Huis van Belle agenda is uit! Deze agenda heeft meer ruimte om in te schrijven, er is ruimte voor je geodriehoek én we hebben elke week een leuke challege voor je bedacht die je helpt om van jezelf te houden of leuke dingen voor anderen te doen! Die wil je natuurlijk hebben en bestellen doe je hier!

PS: Geef je op voor 1 mei, dan krijg je de nieuwste Belle in je bus! In de nieuwste Belle praten we over liefde en relaties, en onderwerpen die met seks te maken hebben. Die wil je niet missen dus!