God zien in je dagelijks leven

Ken jij God? Moeilijke vraag he! Het is een vraag die niemand echt kan beantwoorden denk ik. Maar je kan God wel steeds beter leren kennen. Steeds meer ontdekken wie Hij is, waardoor je relatie met Hem groeit en sterker wordt. Je relatie met Hem versterken doe je door bidden, bijbel lezen, simpelweg contact maken met Hem! Iets wat mij ook helpt is God zien in mijn eigen leven. Maar hoe doe je dat dan?

God zien in je eigen leven

Afgelopen zondag zat ik in de kerk, iets wat ik wel vaker doe. Ik was aan het luisteren naar een preek, en op een gegeven moment zegt de spreker: ‘’Mijn vrouw en ik hebben een boekje, daarin schrijven we alles op wat God doet/gedaan heeft in ons leven. Als we God dan even niet zien, of ons geloof wankelt, dan pakken we dat boekje erbij om te zien dat Hij aanwezig is in ons leven. Om ons eraan te herinneren dat Hij bij ons is, en om aan ons te laten zien wat een goede dingen hij al voor ons gedaan heeft!’’ Dit inspireerde mij heel erg. Soms doet God kleine, maar hele mooie dingen in ons leven die we snel weer vergeten, maar ook grote dingen vergeten we wel eens, zeker als we ons alleen voelen. Daarom heb ik besloten om ook zo’n boekje te maken, en ik heb voor jullie een aantal van die dingen die ik heb opgeschreven hieronder gezet, om jullie te inspireren!

Goed cijfer gehaald

Je kent het vast wel, een moeilijke toets komt eraan en de stof zit eigenlijk nog niet in je hoofd, hoe hard je ook leert. Ik bid daarom soms wel eens voor Zijn hulp tijdens toetsen. Stom? Nee! Het is veel makkelijker om je toets te maken met Hem, dan zonder Hem. Daarbij geeft het ook rust en vertrouwen. Ik weet nog goed, een hele tijd terug, in de brugklas, had ik een moeilijke wiskunde toets, die ik goed moest maken. Ik wilde een 7.2 halen. Waarom weet ik niet, maar dat cijfer kwam in me op. Toeval of niet, ik had een 7,2! Ik geloof echt dat dat door Gods hulp kwam. En dit is niet het enige geval, er zijn meer cijfers, en niet alleen die van mezelf (ik bid ook wel eens voor iemand anders zijn/haar toets) die goed uitgepakt zijn, en ik zie daarin echt Gods trouw en hulp! Een cijfer is niet te klein voor God, Hij weet hoe belangrijk het voor je kan zijn.

Gebed werd verhoord

Dit voorbeeld is heel recent. Ik ging voor iemand bidden, diegene zat ergens mee en het moest weg. Het was iemand die heel dichtbij me staat dus voor mij was de drempel om voor diegene te bidden daarmee laag. Ik begon met bidden en ik voelde dat God in de kamer was. Hij gaf mij echt kracht om diegene los te maken van waar hij mee zat. Dat was zo mooi om  mee te maken!

Bemoediging ontvangen

Als ik iets heb geleerd, dan is het wel dat je God alles mag vragen! Hij zal het ook doen, als Hij weet dat het goed voor je is en je het nodig hebt. Laatst kwam er een lerares naar me toe die een heel kort praatje met me maakte, maar dat me enorm had bemoedigd. Ik had daar God om gevraagd, ik had die bemoediging nodig. Maar dat wist zij niet! Maar toch gebeurt het en daar ben ik heel dankbaar voor.

Dit zijn een paar voorbeelden van kleine dingen die zijn gebeurd in mijn leven. Ik weet zeker dat jij ook zulke dingen hebt! Ik moedig je echt aan om een leuk boekje aan te schaffen waar je al die dingen in op kunt schrijven. Dat maakt je echt blij en brengt je ook dichter bij God. Je bent meer met Hem bezig en je dankbaarheid zal groeien, dat is iets heel moois!

Ben jij al lid van onze club? Als clublid krijg je 6 keer per jaar de Belle op de mat, dit mooie welkomstpakket, toegang tot het forum en exclusieve korting op onze evenementen. Dat wil jij toch ook?

Als lid van onze club heb je deze 6 voordeeltjes zo maar te pakken:

♥ Je krijgt 6 keer per jaar ons tijdschrift Belle op de mat vol artikelen over geloof, zelfbeeld, school, vriendschap en nog veel meer.
♥ Elk jaar een cadeautje op je verjaardag
♥ Je krijgt toegang tot ons online forum waar je met andere Bellemeiden kunt kletsen
♥ Iedere maand ontvang je een nieuwsbrief met toffe extra’s
♥ Je krijgt korting op onze evenementen zoals de Belledag
♥ Het belangrijkste: je hoort bij een supergezellige club meiden die net als jij geloven en Belle zijn!

+ bij 3000 clubleden verloten we een te gekke roze Fuji Instax Polaroidcamera!

Foto door Nienke van Denderen fotografie voor Belle