Waarom wij de campagne van River Island zo vet vinden

Begin dit jaar startte River Island een nieuwe campagne, omdat River Island dertig jaar was geworden. Nu het najaar zijn intrede doet, hebben ze deel twee van de campagne gepubliceerd. Deze campagne van hun nieuwe najaar/wintercollectie wordt niet gedaan met gewone, superdunne, standaard modellen van een willekeurig modellen bureau. Nee, River Island heeft het deze heel anders aangepakt.

#LABELSAREFORCLOTHES

Misschien is het wel één van de meest diverse campagnes van een populair modemerk ever. Er zijn modellen te zien met verschillende lichaamstypes, afkomsten en handicaps. Mensen die je gewoon op straat kunt tegenkomen dus. In de campagnes zijn onder andere paralympisch atlete Jordan Luce en Kathleen Humberstone, een model met het downsyndroom, te zien. Ook blogger en spreekster ‘Mama Cax’, die haar rechterbeen heeft verloren door kanker, doet mee aan de campagne.

Check hun vette YouTube-video hier:

Ditch The Label

In samenwerking met Ditch The Label, een organisatie die de strijd tegen pesten aangaat, maakten ze deze keer ook een speciale collectie empowerment-sweatshirts en T-shirts, waarvan een deel direct naar Ditch The Label gaat. 3 euro van elk verkocht item, plus nog eens 1 euro voor elke share op social media met de hashtag #LABELSAREFORCLOTHES gaat rechtstreeks naar Ditch The Label!

Waarom wij dit zo vet vinden

Ik ben die reclames met veel te perfecte modellen inmiddels wel een beetje zat. Onze samenleving is zoveel meer en zoveel mooier dan dat! Het past wel bij Huis van Belle. Ze proberen vooroordelen en stereotypes te doorbreken, omdat iedereen mooi (belle) is. Hoe gaaf is dat?! Dit is tenminste echt!

Ik ben ook niet de enige die deze actie super tof vind, want op Twitter reageren heel veel mensen ook heel blij op deze actie. Heel veel mensen zeggen dat ze erg blij worden dat er eindelijk een groot modemerk écht diversiteit laat zien.

Wat vind jij van de campagne van River Island?

Headerfoto: River Island